NEJBLIŽŠÍ AKCE

4.5.2019 Základní kolo Svojsíkova závodu
- pouze pro Orly a pro Sviště

Středisková Mikulášská (8.12.2018)

V sobotu 8.12. se v mašovské sokolovně konala tradiční středisková Mikulášská. Téma té letošní bylo „Na moři“. Během odpoledne jsme shlédli celkem 10 scének, které si připravily jednotlivé oddíly. Ty byly proloženy několika hrami a vstupy pirátů Billa a Joea v podání Piškota a Netopýra. Za náš oddíl si společnou scénku připravili Káňata a Benjamínci a jejich výkon ohodnotili porotci celkovým 2. místem. Na samotný závěr dorazil i Mikuláš s andělem a čertovským doprovodem. Kupodivu si čerti nikoho neodnesli a místo uhlí dostal každý od Mikuláše sladkou nadílku. I přes tradiční problémy s ozvučením se letošní Mikulášská celkem povedla. Několik fotek z této akce naleznete zde.

Výlet do Českého ráje (24.11.2018)

V sobotu se nás na parkovišti pod Valdštejnem, i přes nepříznivou předpověď počasí, sešlo celkem 13. Na mapě na parkovišti jsme si ukázali plánovanou trasu výletu a vyrazili jsme k Valdštejnu. Odtud jsme pokračovali po Zlaté stezce Českého ráje na vyhlídku U Lvíčka. Po krátkém kochání se skalním městem jsme se vydali na vyhlídku Na Kapelu. Odtud jsme se trochu vrátili a zkratkou jsme došli na Radeč. U Radče jsme se nasvačili a někteří z nás si, k nemalé radosti maminek, vyzkoušeli sjíždění svahu po zadku na spadaném listí. Naše cesta nás zavedla do Dešťového údolí, kde jsme si zahráli průchod armád. Z údolí jsme vystoupali ke Kopicovu statku. Zde jsme si prohlédli reliéfy vytesané do skal a vydali jsme se směrem na Konice. Cestou jsme se znovu nasvačili, vyzkoušeli jsme si své lezecké dovednosti a prozkoumali jsme starý sklep. Protože jsme měli dost času, tak jsme si plánovanou trasu prodloužili na Kalvárii, z které jsme dále pokračovali na Hlavatici. Z vyhlídky bylo vidět nejbližší okolí, ale Turnov jsme prakticky nezahlédli. Z Hlavatice jsme sešli k vlakové zastávce, kde na nás netrpělivě čekali rodiče. Počasí nakonec tak špatné nebylo. Chvíli mrholilo, ale to se dalo v lese přežít. I přes to, že jsme byli za humny, navštívili jsme místa, která bychom asi jinak nenavštívili. Fotky z výletu naleznete v oddílové galerii.

Zimní tábor (2.-9.3.2019)

Již poněkolikáté uspořádáme ve spolupráci s ČSOP o jarních prázdninách zimní tábor na Tetřeví chatě v Jizerských horách. Podmínkou účasti jsou vlastní nebo půjčené běžky. Pokud na běžkách neumíte, tak se vás to budeme snažit naučit. Více informací naleznete zde. Přihlásit se můžete do 30.1.2019 pomocí elektronické přihlášky. Počet účastníků je omezen na 21, proto s přihlašováním neváhejte.

Podzimky na Hubertce (26.-29.10.2018)

Na podzimní prázdniny jsme se vydali do Jizerských hor na úpatí hory Smrk do chaty Hubertky. Jako na každé akci jsme se sešli v hojném počtu, díky tomu,  že akce byla pořádána spolu s 1.chlapeckým oddílem. První den, v pátek, když jsme dorazili na chatu jsme se stihli pouze zabydlet. Zatímco druhý den jsme se vydali na horu Smrk a cestou jsme si zahráli na československé legionáře. Na vrcholu bylo počasí nevlídné, vrchol byl zahalen mraky,  foukalo a sněžilo, a proto nám udělala dobře pytlíková gulášová polívka. Pak jsme se rozdělili na dvě skupiny, jedna se vrátila zpátky a druhá si prodloužila výpravu do Polska. Druhý den jsme se kvůli počasí vydali do Jizerskohorského technického muzea v Bílém Potoce, kde měli expozice o letecké technice a  textilní výrobě. Poté co jsme se vrátili do chalupy,  zahráli jsme si ještě pár her spojených se vznikem samostatného československého státu. A v pondělí jsme dali chatu do pořádku a vyrazili domů.
Zapsal: Ježíš

Fotky z této vydařené akce naleznete zde. Samotné nás zajímalo, s jakým úspěchem společná akce s 1. chlapeckým oddílem dopadne. Před odjezdem z chaty proběhla zpětná vazba, při které byli všichni pro, abychom podobnou akci znovu uspořádali. Tak uvidíme. Možná se v dubnu na Selešce znovu setkáme.

Středisková hra ke 100 letům založení ČSR (20.10.2018)

V sobotu 20. října vyvrcholila etapová hra, kterou pro své členy pořádalo naše středisko. Během etap, které jsme plnili o družinových schůzkách, jsme se seznámili s průběhem významných historických událostí uplynulého století na území Turnova a nejbližšího okolí. Během soboty probíhala celodenní městská hra, během které jsme se při plnění zajímavých disciplín dozvěděli další zajímavosti z historie a zároveň jsme vyzkoušeli své schopnosti a dovednosti. Ošetřovali jsme zraněného, napodobovali fotografii, skládali puzzle, v ochranném obleku jsme probíhali protiatomovým krytem, pluli jsme po Jizeře, skládali puzzle a mnoho dalšího. Po ukončení hry jsme si na Ostrově opekli buřty, vyrobili jsme si pamětní placku a každý dostal nášivku na kroj. Po setmění jsme se vydali na most k provazárně, kde jsme shlédli krátký, ale povedený ohňostroj.
Fotky z této akce naleznete tradičně v oddílové galerii.

Křížem Krážem (22.9.2018)

Jako každý rok se i letos, v sobotu 22. září, konala celostátní cestovatelská hra Křížem Krážem. Kde se týmy z celé republiky, letos přes 100, pokouší za 24 hodin ujet co nejvíce kilometůr vlakem a po cestě plnit různé úkoly. Letos v ní byl zastoupen i náš oddíl a to čtveřicí Medvědů. Ti se už v pátek v půl deváté večer sešli na turnovském nádraží, ale už zde nastali první potíže, neboť vlak s Přémou, jedoucím z Malé Skály, získal zpoždění a odjíždějící vlak směrem Mladá Boleslav a následně Kolín stihl jen tak tak.
»Více…»

Western (15.9.2018)

Celkem 18 se nás sešlo na turnovském nádraží, odkud jsme jeli rychlíkem na Malou Skálu, kde na nás čekali další 4 kovbojové. Z Malé Skály jsme se vydali ke skalnímu bludišti Chléviště. Cestou jsme se stali svědky přepadení banky, při kterém Bill Nowy se svým bratrancem uloupili všechny peníze a zákeřně zavraždili nebohého bankovního úředníka. Po zdolání nejprudšího stoupání jsme si zahráli Deset a lehce jsme se nasvačili. Po svačině jsme konečně dorazili do skalního bludiště. Zde jsme se kochali vyhlídkami na Maloskalsko a údolí Jizery a prozkoumávali jsme všemožná zákoutí a jeskyně v bludišti.