NEJBLIŽŠÍ AKCE

Středa 24.4.2019 Skautský den sv. Jiří
- 16:00-16:30 na náměstí u kašny
- šátky s sebou

Sobota 27.4.2019 Středisková hra a slavnostní střediskový oheň ke svátku sv. Jiří

4.-5.5.2019 Základní kolo Svojsíkova závodu
- pouze pro Orly a pro Sviště

Sobota 18.5.2019 Výlet

25.-26.5.2019 Krajské kolo Svojsíkova závodu
- pouze pro Orly a pro Sviště, pokud se jim podaří postoupit

7.-9.6.2019 Putovní víkendovka

21.-23.6.2019 Generálka na tábor a ukončovačka

27.7.-10.8.2019 Letní tábor

Oblastní kolo Svojsíkova závodu (4.-5.5.2019) – pouze pro Orly a pro Sviště!!!

O víkendu 3.-5.5.2019 se v Turnově koná oblastní kolo Svojsíkova závodu. V tomto závodě se skautské družiny z bývalého semilského okresu poměří ve svých znalostech a schopnostech a mají šanci poznat vrstevníky z ostatních částí našeho kraje.

Soutěžní družina se skládá ze 4-8 členů. Protože je Orlů celkem 11, potřebovali bychom vědět, kdo z nich se závodu určitě zúčastní a kdo ne. Podle počtu účastníků potom přihlásíme do závodu buď 1 nebo 2 družiny Orlů. Proto, prosím, nejpozději do soboty 27.4.2019 do 24:00 vyplňte tento formulář. Děkujeme za pochopení.

Do neděle 28.4.2019 zde uveřejníme podrobné informace k závodu. Sraz předpokládáme v pátek 3.5.2019 v 18:00 na Ostrově, ukončení závodů je plánováno v neděli 5.5.2019 v 9:30-10:00 tamtéž.

Letní tábor 2019

Letní tábor se bude konat 27.7.-10.8.2019. Po dlouhé době budeme tábořit v meandrech řeky Ploučnice nedaleko Hradčan u Mimoně (zde). Mimo jiné si na táboře zdokonalíte vaše vodácké dovednosti a naučíte se ovládat kanoi a skautskou pramici P550.

Středisková hra a slavnostní oheň (sobota 27.4.2019)

V sobotu 27.4. proběhne tradiční středisková hra v žehrovských lesích. Po jejím ukončení bude na tábořišti ve Skokovech slavnostní oheň ke svátku sv. Jiří.

Sraz: v 9:50 na autobusovém nádraží mezi mosty (odjezd autobusu v 10:00!)

Návrat: v 19:00 tamtéž

S sebou: jídlo a pití na celý den, pláštěnka, oblečení dle počasí, ke slavnostnímu ohni skautský kroj případně střediskové vínové tričko a šátek (kdo má), 100 Kč, vlastnoručně vyrobený prak (dostřel praku cca 5-10 m, povolené materiály jsou dřevo, guma, kůže, koženka a provázek)

Výprava do Liberce (22.-24.3.2019)

V pátek jsme se sešli na nádraží v Turnově, abychom se vypravili na víkendovku do našeho krajského města, Liberce. Zde jsme dojeli tramvají do skautské základny v Hanychově. Večer jsme si připomněli historii Liberce, především textilní průmysl, dříve zde velmi rozšířený, a každý účastník si vyrobil survival náramek.

V sobotu jsme vyrazili na poznávací výlet po městě, kde jsme hledali významné budovy a také jsme navštívili Technické muzeum. Po obědě u Skautské studánky jsme si ještě užili krásného počasí odpočinkem u liberecké přehrady. K přehradě se tématicky vázala též večerní hra.

V neděli jsme v rámci přípravy na blížící Svojsíkův závod uvařili buřtguláš. Po jeho spořádání jsme se vrhli na úklid, který jsme proložili fotbálkem poslepu s míčem pro nevidomé. Poté nás už jenom čekala cesta zpátky do Turnova, kam jsme úlni zážitků dorazili v nedělním odpoledni.

Zapsal Piškot

Fotky z víkendovky jsou, jako obvykle, v oddílové fotogalerii.

Skautský den sv. Jiří (středa 24.4.2019)

Ve středu 24.4.2019 od 16:00 do 16:30 vás zveme setkání skautů a příznivců skautingu v Turnově. Setkání se koná u kašny na náměstí. Více informací naleznete na přiloženém plakátku.

Výprava na Mt. Everest (16.2.2019)

V sobotu 16. 2. jsme se sešli ráno na turnovském nádraží, abychom se vydali na tradiční výpravu našeho oddílu, expedici Mt. Everest. Vlakem jsme dojeli na Malou Skálu, kde se k nám přidal Michal a my začali naší expedici, po krátkém klouzání na ledové ploše vzniklé na volejbalovém hřišti, prudkým stoupáním směr Vranov. Brzo nám došlo, že naše nadšení z ledu na hřišti bylo předčasné, a že letošní expedice dostojí svému jménu v plné síle. Už od počátku cesty jsme šli po souvislé vrstvě ledu, což náš pohyb dosti zpomalilo. Po dosažení Vranova ovšem led nemizel a my jsme se klouzali až na Frýdštejn. Zde led vystřídal už lehce přemrzlý sníh, jenž jsme cestou na Kopaninu využili k ježdíkování. Po svačině na vrcholu naší cesty, Kopanině, jsme zahájili sestup směr Rychnov. Ten jsme, ale po chvíli přerušili, abychom si mohli na ohni udělat buřty. Nasycení jsme pokračovali v cestě, ve které nás doprovázelo čisté nebe a hřející slunce. Při sestupu jsme chvílemi využili ježdíků ke zrychlení. Chůzí a klouzáním jsme došli do Rychnova, kde jsme nasedli na vlak a dojeli až do Turnova. Myslím, že letošní Expedici si všichni zúčastnění užili a že se příští rok budou chtít opět zúčastnit.

Zaznamenal Piškot

Fotky z výpravy naleznete zde.

Výlet na běžkách (19.1.2019)

Celkem 6 se nás vydalo přeplněným vlakem do polských Jakuszyc. Odtud jsme se vydali menší oklikou do Orle, kde jsme se nasvačili. Z Orle jsme se vydali ke Karlovskému mostu, který je zároveň hraničím přechodem mezi Českou republikou a Polskem. Kluci neodolali a vydali se zkoumat zasněžené a zamrznuté koryto Jizery. To se neobešlo bez následků v podobě namočené boty. Od Jizery jsme vystoupali na Jizerku a po drobnějším občerstvení jsme stoupali dále k parkovišti pod Bukovcem. Odtud nás již čekal dlouhý sjezd k železničnímu mostu mezi Harrachovem a Kořenovem. Od mostu jsme se, většinou pěšky, vydali podél železniční trati na kořenovské nádraží. Jenom Pavouk zvládl celou cestu, i přes několik pádů, na lyžích. Z Kořenova jsme se vlakem vrátili domů. Lepší počasí jsme si nemohli přát. Bylo slunečno, celkem teplo a kvalita sněhu byla více než skvělá. Celkem jsme najeli asi 16 km. Fotky z výpravy naleznete v oddílové galerii.